NOSH ja Emmy muudavad riided investeeringuteks
Kodumaine rõivabränd NOSH ja Emmy süvendavad oma koostööd. Turule tuuakse ringmajandust kiirendav koostöö, mille käigus muutub NOSHi rõivaste taaskasutamine lihtsamaks ning NOSHi kliendid teenivad oma garderoobiga raha. Ettevõtete visiooniks on luua rõivatööstuses positiivne "kvaliteedispiraal".
Tekstiilitööstuse keskkonnajalajälg on globaalselt märkimisväärne. Maailmas on tugev rõivaste ületootmine ning toodete kasutuskorrad on aastate jooksul vähenenud. Sektori jätkusuutlikkus eeldab rõivastelt kõrget kvaliteeti ja vastupidavust, suurt taaskasutatavust ning tarbijale lihtsat võimalust osta ja müüa kasutatud ning kvaliteetseid rõivaid.

NOSHi ja Emmy sügavam koostöö algab 20.9.2023 ning selle ideeks on müüa NOSHi klientidele kogunenud kasutuskõlblikke brändirõivaid osana NOSHi teenuste teekonnast. Praktiliselt tähendab see uudne koostöö seda, et NOSHi veebilehe kaudu saab sujuvalt panna kappi kogunenud riided müüki võtmed kätte -põhimõttel. Emmy hoolitseb rõivaste müügi eest ning müügitulu suunatakse NOSHi kliendile.
"Meie tegevus on algusest peale rajatud mõttele, et rõivatööstus peab muutuma. Rõivas peab kestma ja liikuma mitme omaniku käest enne, kui see jõuab tekstiiliringlusse. Nüüd oleme lisanud kasutatud toote müügivõimaluse oma teenuste teekonda ning meie visioon on siduda ringmajanduse põhimõtted oma tegevusega. Need on alles esimesed sammud", räägib NOSHi ärijuht Outi Aro.
"Koos Noshiga jagame visiooni, et lemmikriideid tuleks näha investeeringutena, mitte ainult tarbekaubana. See on võimalik, kui kõrge kvaliteet ühendub lihtsusega müüa mittevajalik toode järgmisele omanikule. See omakorda eeldab uut tüüpi koostööd second hand -turul ja rõivabrändide vahel", selgitab Emmy tegevjuht Timo Huhtamäki koostöö tausta.

Inimeste garderoobides on tohutult väärtust. Uuringute kohaselt "magab" umbes 66 protsenti garderoobidest ilma tuleviku kasutuseta. NOSHi ja Emmy visiooniks on maailm, kus kvaliteetne rõivas muutub maksevahendiks ja võimaldab üha kvaliteetsemate toodete soetamist. Kui see teostub, kogeb rõivatööstus "kvaliteedispiraali", kus toimivad second hand -teenused loovad klientidele stiimuleid panustada üha vastupidavamatesse toodetesse.
"Rõivatööstuse jätkusuutlikkuse eelduseks on parem kvaliteet ja kasutuskordade suurendamine. Kvaliteetsete rõivaste lihtne ringlus ja väärtuse säilimine on meie visioon. See eeldab veelgi paremini toimivaid kasutuskõlblike rõivaste taaskasutusteenuseid, mille kliendikesksusele ja sujuvusele oleme otsustanud panustada", jätkab Outi Aro.
"Meie visioon on selline ringmajanduse võimaldatud "kvaliteedispiraal", kus inimestel tekib stiimul panustada üha kvaliteetsematesse toodetesse, sest nende järelturuväärtus säilib ja müümine on lihtne. NOSH on sellest suurepärane näide ja olen uhke, et NOSH kui üks ringmajandusele kõige sobivamaid brände jagab meiega sama visiooni", jätkab Huhtamäki.
Lisainfo:
Timo Huhtamäki, tegevjuht, Emmy Clothing Company Oy, tel. 040 714 0705
Outi Aro, ärijuht, Nosh Company Oy, tel. 050 543 5561
