Rasmus Araviita – secondhand-ärirõivastuse teerajaja
Värske uuringu kohaselt eelistab 1990. ja 2000. aastatel sündinud põlvkond secondhand-rõivaid ning koguni 53% Y- ja Z-põlvkonna esindajatest plaanib suurendada kasutatud rõivaste ostmist. Aastaks 2030 prognoositakse, et secondhand-rõivaste turg on globaalselt kaks korda suurem kui kiirmood.
Nüüd on esile tõusmas uus, keskkonnasõbralikum põlvkond, kes kuulub ärimaailma otsustajate ja mõjutajate hulka. Üks neist on helsinglane Rasmus Araviita, kes on ehitanud karjääri müüjast meeskonnajuhiks ja hiljem müügiorganisatsiooni juhiks. Soome suurimas müügiteenuste ettevõttes Bookers töötab Rasmus müügijuhina (Head of Sales) ning on juba mõnda aega soetanud kasutatud rõivaid tööks. Juhtrolli kuulub palju müügi- ja sidusrühmatööd, muu hulgas börsiettevõtetega, mis rõhutab ärirõivastuse tähtsust.
Viimastel aastatel on Rasmus hakanud huvi tundma ringmajanduse vastu ning uurinud secondhand-moodi pärast seda, kui ta osales koos oma venna Valtteriga Soome Helppo kierrätys -kontseptsiooni loomises, mis on viimasel ajal kiiresti kasvanud. Ka töö kaudu ringmajandusega seotud äritegevus on Rasmusele, kes juhib müügiorganisatsiooni, tuttav.
Üks Rasmuse lemmikbrände on 2000. aastal Amsterdamis asutatud Suitsupply. Bränd on kiiresti kogunud populaarsust ärirõivastuse kandjate seas.
Secondhand-rõivaste tõus ärirõivastuses kajastub ka Emmy statistikas. Üle 80 000 toote unikaalsest valikust on umbes 50% oma seisukorra, brändi ja stiili poolest sobivad ärirõivastuseks. Emmy teeb kõigile toodetele põhjaliku kvaliteedi- ja seisukorra kontrolli, mistõttu eelistab ka Rasmus Emmyst tööriiete ostmist.
Pildil on Rasmus kandmas Emmyst septembrikuisel pühapäeval leitud Suitsupply ülikonda, mis on võetud tööriietuseks.
"Mul on mitu ülikonda, mida vaheldumisi kannan. Tõenäoliselt on see ülikond seljas keskmiselt ühel päeval nädalas," räägib Rasmus.
