Vähendades tagastusi, vähendame heitkoguseid
Yle dokumentaali kohaselt tagastab lausa 33% soomlastest internetist tellitud rõivaid. Dokumentaalis hinnati ka, et Põhjamaadest tagastatakse Soomes kõige rohkem veebipoodidest tellitud rõivaid ja aksessuaare. Paljud suuremad rõivatööstuse ettevõtted teavad, et inimesed soovivad olla keskkonnasõbralikud, kuid transpordiga ja tagastustega seotud heitkogustest vaikivad nad siiski, et varjata toodete tegelikku elutsüklit ja heitkoguseid.
Emmy müüb vastutustundlikku teise ringi moodi tarbijatele, pakkudes ringmajanduse mudelitest kõige keskkonnasäästlikumat tegutsemisviisi. Soov on, et iga rõivas või aksessuaar, mis Emmysse müüki pannakse või tellitakse, leiaks uue kodu. Veebipoena tegutsedes on siiski oluline, et kliendil oleks võimalus kaup 14 päeva jooksul pärast tellimuse kättesaamist tagastada, kuna rõivaid pole võimalik eelnevalt proovida.
Emmy eesmärk on, et transpordist tingitud heitkoguseid tekiks vaid nii palju kui hädavajalik. Mida täpsemad on tooteteave, seda lihtsam on kliendil leida endale sobivaid tooteid. Nii saab osaliselt vältida tarbetuid heitkoguseid, mis tekivad tagastustest. Seetõttu on iga Emmys müüdav toode käsitsi üle vaadatud, ausalt pildistatud ja täpselt mõõdetud. Nii saab klient võimalikult selge ettekujutuse tootest, mis teeb sobivuse hindamise lihtsamaks. Tellijal on soovitatav end ka mõõta, kui ta pole kindel rõiva suuruse sobivuses. Juhised mõõtmiseks leiad siit. Iga Emmys müüdava toote juurest leiad järgmise info:
- Seisukorra hinnang, mille põhjal saab klient hinnata, kas tootel on tema jaoks piisavalt kasutusiga alles.
- Kriitilised mõõdud. Näiteks kaenla alt-kaenla alla mõõt särkidel, et klient saaks mõõta sarnast särki ja hinnata, kas rõivas sobib talle.
- Materjaliteave ja info selle kohta, kas materjal on veniv või mitte.
- Muud olulised andmed, kui neid toote kohta leidub. Näiteks laste välisriiete omadused, nagu kombinesoonil olevad teibitud õmblused või waterproof-märge.
Emmy tagastusprotsessis toimetatakse tooted tagasi Lohja lattu, tagastus kontrollitakse üle ja toode pannakse uuesti müüki. Kui toote müügiperiood on tagastamise hetkeks lõppenud, saadetakse rõivas või aksessuaar müüja valikul kas talle tagasi või annetatakse heategevuseks. Emmy saab läbipaistvalt tagastusprotsessist rääkida, kuid eesmärk ja pidev arendustöö on selles, et tellitud tooted leiaksid kohe uue kodu ning nende tagastusprotsess ei tekitaks uusi heitkoguseid. Emmy püüab pidevalt arendada juba olemasolevat vastutustundlikku tegutsemismudelit tagastuste osas. Arendusettepanekud nii klientidelt kui töötajatelt on enam kui teretulnud.
Koos saavad Emmy ja tema kliendid vähendada tagastusi ja neist tingitud heitkoguseid!
Loe ka neid:
Koos oleme vastutustundlikumad
Ringmajandus muudab inimeste riietumispõhimõtteid
Ringmajandus on oluline osa Maa kandevõime parandamisest
Emmy annab oma panuse ÜRO säästva arengu eesmärkide saavutamisse
Allikad:
Yle Areena spotlight dokumentaal: Pakettiralli varjatud heitkogused.
Pilt: Unsplash.